International Students Admission
Прием иностранных студентов
ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ
Отваряне на меню
ЗА ВТУ
История на университета
Мисия на университета
Акредитация
Ръководство
Факултети, филиали и колежи
Центрове и институти
Администрация
Профил на купувача
Търгове и конкурси
Нормативна база
Структура на университета
Защита на личните данни
ПРИЕМ
Прием на студенти
Прием след средно образование
Прием за обучение в магистърски програми
Прием на докторанти
Прием на чуждестранни студенти
Прием иностранных студентов
International Students Admission
Ammissione di studenti stranieri
Допълнителна квалификация, преквалификация и специализация
Електронен каталог на образователните програми
Бюро за кандидатстудентска информация, реклама и прием
Признаване на придобито висше образование в чуждестранни висши училища
ОБУЧЕНИЕ
Електронен каталог на образователните програми
Такси за обучение
Студенти и докторанти
Център за административно обслужване на студенти
Учебно-методичен отдел
Дирекция "Магистърски програми"
График на учебния процес
Е-студент
Е-График на занятията
График на семестриалните изпити
График на държавни изпити
Проект "Студентски практики - фаза 2"
Общежития
Стипендии от държавния бюджет
Докторанти
Студентски вестник "ВТУ Днес"
ФАКУЛТЕТИ, ДЕПАРТАМЕНТИ
Филологически факултет
Исторически факултет
Педагогически факултет
Юридически факултет
Стопански факултет
Философски факултет
Факултет по изобразително изкуство
Факултет "Математика и информатика"
Православен богословски факултет
Департамент за езиково обучение
Филиал - Враца
Педагогически колеж - Плевен
Департамент „Продължаващо образование и допълнителна квалификация“
НАУЧНА ДЕЙНОСТ
Дирекция "Международни и национални проекти"
Отдел "Научноизследователска и художественотворческа дейност"
Отдел "Докторанти"
Информационно-библиотечен и издателски комплекс
Институт по българистика
Институт за перспективни научни изследвания
Научен календар
Научни списания и поредични издания
Научни сборници
Научен архив
Проектна дейност (регистър на проектите)
Бюлетин с научна и проектна информация
Развитие на академичния състав
БИБЛИОТЕКА И ИЗДАТЕЛСТВО
Информационно-библиотечен и издателски комплекс
Университетска библиотека
Университетско издателство
МЕЖДУНАРОДНА ДЕЙНОСТ
Еразъм+
Отдел "Международно и вътрешно сътрудничество"
Международен летен семинар по български език и култура
Почетни звания и награди на ВТУ
Еразъм практики чрез Асоциация за подпомагане на академичната общност (АПАО)
Българистиката в чужбина
КАЧЕСТВО
Център по управление на качеството
Политика по качеството
Акредитация
Сертифицирана система за управление на качеството
Обратна връзка
ВЪЗПИТАНИЦИ И КАРИЕРА
За възпитаниците на университета
Кариерен център
Наши възпитаници
EN
Департамент „Продължаващо образование и допълнителна квалификация“
Катедра „Продължаващо образование“
Toggle navigation
За нас
История, мисия и визия
Състав
Материално-техническа база
Презентация 2024
Контакти
ПКС
Важни въпроси
Документи за кандидатстване
Изпитни процедури
Такси по процедурите за придобиване на ПКС
Подготвителни курсове за ПКС
Условия за придобиване на ПКС
Прием на документи за ПКС-2024
Специализации
Програми ППС
ПРОЦЕДУРИ ПРИ КАНДИДАТСТВАНЕ
График учебен процес - ППС
Регламент за дипломиране
Такси
Обучения
Групова заявка за обучение
Текущи курсове - регистрация
Предучилищно образование
Начално училищно образование
Предметно обучение
Интердисциплинарно обучение
Такси
Такси за обучения
Такси за ПКС
Такси за административни услуги
Научна дейност
Научни издания
Научни публикации
Научни семинари и кръгли маси
Електронна библиотека
Художественотворческа дейност
Практикуми „Работилница за дейности, свързани с визуалните изкуства“
Международна дейност
Международни обучения
Международен симпозиум "Образование, 21"
Съмишленици и приятели
Съмишленици и приятели
Другите за нас
Другите за нас
Актуално
ОБУЧЕНИЯ - КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ
Новини
Съобщения
Карта на сайта
Катедра „Продължаващо образование“
Катедра "Продължаващо образование"
Презентация 10.10.2024 г.
Презентация 2024
История, мисия и визия
Специализации
Регламент за дипломиране
Структура
Катедра „Педагогически науки“
Катедра „Педагогика на обучението и квалификация“
Състав
ОБУЧЕНИЯ
Начално образованиие
Възпитание в родолюбие и толерантност чрез обучението по история
Компютърното моделиране в началното училище
Стратегически мениджмънт в образованието
Лидерство и управленски стилове
Стратегии за решаване на конфликти
Стратегии за решаване на конфликти
Лидерство и управленски стилове
Стратегии за решаване на конфликти
Здравно образование
Съвременни дидактически и математически идеи за устно смятане в обучението по математика в 1. – 4. клас
Метод на уравненията за решаване на текстови задачи в обучението по математика в 1. – 4. клас
Tекстовите задачи в обучението по математика в 1. – 4. клас
Управление на дисциплината в класната стая
Интеркултурно образование
Инструментите на Едуард де Боно за стимулиране на творческото/креативното мислене на учениците
Иновационни технологии за активно учене
Разработване на системи от задачи за развитие логическото мислене у учениците от началните класове
Изучаване на български език от децата на българите в чужбина
Предприемачески методи за генериране на идеи и предложения
Прилагане на информационните и комуникационните технологии в началното училище
Kак да работим с родителите – стратегии за ефективно взаимодействие между училището и семейството
Европейска политика и национални приоритети в областта на интеркултурното образование
Формиране на езикова грамотност в начална училищна възраст
Педагогическо взаимодействие в начален и основен етап на обучение
Компетентностно-базирана програма за здравно образование в началното училище
„Човекът и природата“ – предметно поле за формиране на ключови компетентости в областта на природните науки
Съвременни подходи в обучението по чужд език в началното училище (руски език)
Формиране на езикова грамотност в начална училищна възраст
Ограмотяване на ученици от етнически малцинствени общности в България
Модел за възприемане, разбиране, осмисляне и интерпретиране на художествен текст
Формиране на умения за четене – начална училищна възраст
Делници и празници на етнокултурните групи
Създаване на среда за творчество и изследователска дейност чрез решаването на задачи
Рефлексивен подход – рефлексивни практики в обучението
Tехнологии за развиване на творческите способности на учениците
Видове тестове и тяхното приложение в българските училища
Иновативни методи за формиране на ключови компетентности
Иновации в природонаучното образование
Български език и литература. Чужд език
Немски език в училищното образование в контекста на многоезичието
Новите учебни програми по български език и предизвикателствата пред учителя по български език
Технология на дидактическите текстове в обучението по български език и литература
Развиване на умения за създаване на устен текст в обучението по български език и в обучението по литература
Ограмотяване на ученици от етнически малцинствени общности в България
Обучение по български език в контекста на теориите за речевата дейност
Езикови и психологически особености при обучението по български език в мултикултурна среда
Съвременни подходи в обучението по чужд език в началното училище (руски език)
Модел за работа с художествен текст (възприемане, разбиране, осмисляне, интерпретиране)
Лицата на българския модернизъм. Зони на присъствие и многозначително отсъствие
Формиране на езикова грамотност на официалния български език като втори език - начална училищна възраст
Kултура на речта. Езиковедски и методически аспекти
Изучаване на български език от децата на българите в чужбина
Управление на педагогически системи
Комуникации в системата на предучилищното и училищното образоване
Позитивна образователна среда за стимулиране на личностната изява на детето
Tехнология за вътрешен мониторинг на образователно-възпитателните дейности в детската градина
Eфективност на училищния екип
Междуинституционално сътрудничество
Ефективно управление на образователните институции
Социалнопсихологически тренинг "Не на агресията в училище"
Превенция на радикализацията в средното училище
Мениджмънт на ученическия клас – теория, методика, технология
Съвременни управленски технологии в образованието
Eфективност на училищния екип
Педагогическа практика „Утринна среща” в детската градина и началното училище
Вербална и невербална комуникация в детската градина и началното училище
Ефективно образование – стратегия за развитие на детската градина и на училището
Философия на Интеркултурното образование и преодоляване на стереотипи и предразсъдъци в детската градина и училището
Включване на семейството в детската градина и началното училище
Сътрудничество със социални партньори, институции и НПО в условията на мултикултурност
Подходът на мозайката в детската градина и началното училище
Работа в екип
Приобщаващото училище – обучение на децата и учениците със специални образователни потребности
Приобщаващото училище – обучение на децата и учениците със специални образователни потребности
Управление на проекти в образованието
Симулативно обучение по предприемачество
Финансово управление на образователните структури
Актуална учебна документация в средното училищно образование. Работа с данни, съобразно държавните образователни изисквания
Антидискриминационни политики и практики в образователната система - европейски измерения и национални перспективи
Синдромът “Бърнаут“ – рискове на професионално изгаряне/стрес в учителската професия
Взаимодействието ( детска градина – училище – семейство) в условията на мултикултурност
Мениджмънт на мултикултурна среда в занималнята и в класната стая
Електронни платформи в образованието
Артпедагогика в детската градина и началното училище
Мисловните карти за трансформиране на планирането в детската градина и началното училище
Управление на образователни институции
Мотивация за труд и професионален стрес при учителя
Мениджърски компетенции в образованието
Иновационни технологии за активно учене
Директорът – мениджър на образователни институции
Управление на конфликти в образователната система
Педагого-психологически взаимодействия и подкрепа
Как да работим с родителите – стратегии за ефективно взаимодействие между училището и семейството
Активно учене – интеграция на знания и емоции в образователния процес
Психологическа диагностика на индивидуалните особености на учениците и педагогическа оценка на участието им в образователния процес
Прилагане на рефлексивния подход в обучението за стимулиране на творческата активност на учениците
Методика на превантивно-корекционна и възпитателна работа
Социалнопедагогическа работа с деца в конфликт със закона
Консултативни и професионално-диагностични компетентности на училищния психолог и педагогическия съветник в българските образователни институции
Изготвяне на анализ и план за действие за осъществяване на обща и допълнителна подкрепа за личностно развитие
Подходи и методи за работа с деца с проблемно поведение в училищна среда
Подходи и методи за работа в мултикултурна среда
Богатствата на българската народна култура
Грамотност, познание и образование в средновековна Европа VIII–XV в.
Мотивация за труд и професионален стрес при учителите
Мотивация за учене при учениците с различна степен на обучаемост
Приобщаващото училище – обучение на децата и учениците със специални образователни потребности
Математика. Информатика и информационни технологии
Компютърната графика в обучението на информационни технологии
Съвременни методически насоки и иновативни техники на преподаването по информатика и информационни технологии
Интелигентни системи в образованието
Спрециализирана английска терминология в обучението по математика и информатика
Objects-first подход в обучението по програмиране
Алтернативни офис софтуерни продукти
Проблеми от методиката на обучение по програмиране
Обектно ориентирано програмиране на C#
Съвременен C++
Съвременни образователни технологии в обучението по математика – приложни аспекти
Синергетичният подход в обучението по математика (5-10 клас)
Формиране на ключови компетентности при структурно-функционално моделиране в училищната математика (1 – 7 клас)
Иновативно обучение по Информатика и Информационни технологии с помощта на платформата Raspberry Pi 3
Пропедевтика на понятието уравнение в обучението по математика в 1. – 4. клас
Компютърното моделиране в началното училище
Природни науки и технологии
Педагогика на обучението по технологии и предприемачество
Актуални проблеми на методиката на обучение по технологии и предприемачество в прогимназиален етап (V – VІІ клас)
Проектиране и конструиране на модели и изделия по технологии и предприемачество в прогимназиален етап (V – VІІ клас)
Портфолио на учителя по технологии и предприемачество за прогимназиален етап и първи гимназиален етап
Професионално ориентиране в обучението по технологии и предприемачество
Социална среда и здраве
Предприемачески методи за генериране на идеи и предложения
Обществени науки, гражданско образование и религия
Професионални компетенции и умения на учителя по философия
Диагностично-изследователска дейност на учителя по цикъл от предмети „ Философия”
Мултикултурност в обучението по история
Комуникацията в обучението по история
Развиване на специфични исторически умения за работа с разнообразни източници
Устната история като ресурс на съвременното образование
Успешно преподаване в условията на отворена информационно-образователна среда
Практическо приложение на Географските информационни системи (ГИС) в историческата география и изучаването на археологически паметници на културното наследство по история
Балкански страни. Политическа и стопанска география
Стопанско развитие на регионите в Eвропа, Aзия и Aмерика
Балкански страни. Политическа и стопанска география
Географски региони в Eвропа, Aзия и Aмерика
Партийно-политическа система в България 1919-1944г.
Процесът на ислямизация и съвременни аспекти на етно-конфесионалната ситуация в България
Ислямът на Балканите и в България и проблемите на националната сигурност
Антиосманската съпротива през XV–XVII век. Същност, прояви, спорни въпроси
Българите и светите места през XV–XVII век (Йерусалим, Синай, Света гора)
Обучение в критическо мислене и творчество в часовете по философия
Контент анализ и изграждане на интелектуални карти (Mind Map) в обучението по география и икономика
Интерактивни методи и техники в обучението по „География на континентите и страните” и „Географски региони в света и страни в тях”
Обучението по „География на континентите и страните” в прогимназиален етап
Съвременни научни изследвания и дискусии по проблеми на новата история на България (ХVІІІ-ХХ в.) с оглед приложението им в обучението по история и цивилизация
Гражданското образование – иновации и интерактивност на преподаване в условията на новия държавен образователен стандарт
Екологичното образование в условията на новия закон и държавния образователен стандарт
Професионално портфолио на учителя – технология на изграждане
Екипната и груповата работа в обучението по география и икономика
Прилагането на работни листи в обучението по география и икономика – същност, съдържание и приложимост
Оценяване и избор на учебник по география и икономика
Структурните компоненти на новите учебници по география и икономика – съвременни функции и възможности
Електронните образователни ресурси в географското обучение в прогимназиален етап
Дейностите в обучението по география и икономика
Tоталитарнaта система и гражданските права и свободи
Българският партийно-политически елит (1879-1989 г.)
Градът и градското пространство в българските земи през XV-XVII век
Общество и всекидневен живот: общността в живота на българина през XV-XVII век
Мотивационни подходи в преподаването по философия и гражданско образование
Приложна етика
Таксономии в обучението
Европа през XV-XVII век: Ново време – нов човек
Европа през XVIII век – политика, икономика, култура
Потенциалът на учебния предмет „Човекът и обществото“ за гражданска образованост
Проблеми и перспективи пред туристическото райониране в България
Актуални проблеми пред административно-териториалното устройство България
Информационно обезпечаване на регионалните географски изследвания
Социологизация на географското образование
Застаряване на населението в България и неговото отражение върху общественото здраве
Потенциалът на обществените науки за развиване функционалната грамотност на учениците
Методи за формиране на критическо мислене (по програмата “Развитие на критическото мислене чрез четене и писане” (RWCT - Reading and Writing for Critical thinking)
Представяне на модел във връзка с планиране на учебната дейност за адаптиране на стратегии от международната програма RWCT (развитие на критическото мислене чрез четене и писане)
Стратегии за развиване на критическо мислене в обучението по история
Новата учебна документация за обучението по история
Проблеми и новости в обучението по история на средновековния свят
Политическа карта на Eвропа
География на страните по континенти в прогимназиален етап
Периодът XV–XVII век в българската история. Проучвания, проблеми, дискусии
Поклонението в християнството и в исляма
Аспекти на културното развитие на българския народ през XV–XVII век (книжовен живот, изобразително изкуство, архитектура, художествени занаяти)
Методически аспекти на преподаването на профилиращите философски дисциплини във втори гимназиален етап
Работа с изявени ученици в часовете за избираемо обучение по философия
Германците и техният свят през XIX век
Дейностите в обучението по География на регионите и страните (IX клас) в условията на новата образователна реалност
Графическите организатори в обучението по география и икономика
Географското познание в учебните предмети "Човекът и природа" и "Човекът и общество"
Изучаване географията на родния край – варианти за интердисциплинарна организация на планирането и провеждането на обучението
Власт и съпротива в комунистическа България
Българският комунизъм – история, съвременни дебати и преподаване в училище
Институции на паметта
Аспекти на организацията на образователния процес по предметен цикъл „Философия”
Дидактически техники на обучението по философските предмети
Професионални компетенции и умения на учителя по философия
Религия и ценности
Изкуства. Физическо възпитание и спорт
Игровият подход в обучението по волейбол
Управление на ефективни екипи
Арттерапевтични техники в обучението по изобразително изкуство
Превенция на гръбначните изкривявания чрез средствата на физическото възпитание
Цели и съдържание на учебния комплект по изобразително изкуство за 5 клас на издателство Просвета плюс
Спорт в свободното време
Академичното писане в контекста на научните дейности на училището
Презентационни умения
Изкуството и фотографията
Изкуството и дигиталните технологии
Игровият подход в обучението по баскетбол
Цели и съдържание на учебния комплект по изобразително изкуство за 5 клас на издателство Просвета плюс
Игровият подход в обучението по футбол
Развитие на творческото въображение в обучението по изобразително изкуство
Арттерапевтични техники в обучението по изобразително изкуство
Менторството като двустранен педагогически процес
Игровият подход в обучението по спортни игри
Иновации в спортните игри
Физическо възпитание и спорт за деца със специални образователни потребности
Ученическото хорово пеене - цели, задачи, проблеми и тяхното разрешаване
Развитие на творческото въображение в обучението по изобразително изкуство
Игрови методи за развитие на речевите и певчески умения на 3-4 - годишните деца на основата на българския детски фолклор
Графичен дизайн
Тестове в училищното физическо възпитание и спорт
Учители наставници. Менторство
Наставничество на млади учители
Интердисциплинарни обучения
Съвременни технологии за електронно обучение
Разработване и управление на проекти в сферата на образованието
Усъвършенстване на ключови дигитални компетентности у учениците чрез интердисциплинарното обучение
Активните методи като образователна технология
Инструменти за създаване на електронни уроци с помощта на нелинейни презентации
Инструменти за използване на софтуерни офис системи в помощ на учителя
Създаване на професионално портфолио на учителя в електронен вид
Проектиране и разработване на мултимедийни образователни игри
Овладяване на стратегии за учене
Работа с дигитални дидактически средства
Интерактивна бяла дъска в обучението
Облачни технологии за обучение в дигитална среда
Приобщаващо образование и ко-обучение
Активно учене – интеграция на знания и емоции в образователния процес
Онтологическото възпитание
Информационни системи
Мотивация за учене при ученици с различна степен на обучаемост
Pедагогиката на Mария Mонтесори за саморазвитието на детската личност
Педагогиката на Mария Mонтесори за саморазвитието на детската личност
Интердисциплинарен подход към формирането на ключови компетентности като резултат на училищното обучение
Антидискриминационни политики и практики в образователната система - европейски измерения и национални перспективи
Портфолио на учителя
Приобщаващото училище – обучение на децата и учениците със специални образователни потребности
Приобщаващо образование и обучение на деца и ученици от аутистичния спектър на развитие
Формиране на екологични компетентности чрез интерактивни методи и технологии в часа на класа
Използване на графичния дизайн при разработване на дидактически материали
Oбучение с мобилни технологии
Работа със среда за визуално програмиране Scratch 2
Предучилищно образование
ТРИЗ в образователния процес на детската градина
Техники за изобретателно дисциплиниране в предучилищна възраст
Занимателна математика в обучението в предучилищна и начална училищна възраст
Артпедагогика в детската градина и началното училище
STEAM подходът в предучилищното образование по математика
Съвременни педагогически технологии за възпитаване на децата от предучилищна възраст в любознателност към художествената литература
Активно учене – интеграция на знания и емоции в образователния процес
Актуални тенденции в предучилищното образование
Възпитателни технологии за хармонизиране на детско-родителските взаимоотношения
Диагностични процедури в предучилищното образование
Формиране и управление на екипи
Дигиталните технологии в началното училище / детската градина (компютърът в обучението – приложни аспекти)
Европейска политика и национални приоритети в областта на интеркултурното образование
Игрови технологии за езиково и литературно обучение
Съвременни подходи в обучението по чужд език в ранна детска възраст (руски език)
Иновации в предучилищното образование
Интеркултурно образование
Модел за работа с художествен текст (възприемане, разбиране, осмисляне, интерпретиране)
Мотивация за труд и професионален стрес при учители
Мотивация за учене при ученици с различна степен на обучаемост
Организация и съдържание на образователния процес в детската градина
Педагогически технологии в разновъзрастова група в детската градина (образователно направление математика)
Педагогически технологии за преодоляване на обучителни трудности
Поведенческа култура в предучилищна възраст – актуални аспекти и технологии
Детският текст в преподаването на руски като втори (чужд) език в ранна детска възраст („потапяне в културната среда“)
Игрови методи за социализация и адаптация на 3-6 - годишните деца, основани на българския детски фолклор
Компетентностен подход и иновации в образованието
Групова заявка за обучение
Текущи курсове
Интердисциплинарно обучение
Актуални проблеми пред административно-териториалното устройство на България
Актуална учебна документация в средното училищно образование. Работа с данни, съобразно държавните образователни изисквания
Възпитание в родолюбие и толерантност чрез обучението по история
Географското познание в учебните предмети "Човекът и природа" и "Човекът и общество"
Екологичното образование в условията на новия закон и държавния образователен стандарт
Ефективно взаимодействие между образователната институция и семейството
Занимателни и фолклорни задачи, игри и фокуси в обучението по математика
Игровият подход в обучението по спортни игри
Изобразителната дейност на деца и ученици със СОП
Изобразително изкуство и художествено образование
Изучаване географията на родния край – варианти за интердисциплинарна организация на обучението
Иновации в спортните игри
Иновационни технологии за активно учене
Интерактивна бяла дъска в обучението
Интердисциплинарен подход към формирането на ключови компетентности като резултат на училищното обучение
Инструментите на Едуард де Боно за стимулиране на детското мислене
Менторството като двустранен педагогически процес
Методика на превантивно-корекционна и възпитателна работа
Мотивация за труд и професионален стрес при учителите
Наставничество в образованието
Новите религиозни движения – произход, особености, превенция
Организация и реализация на диагностичните изследвания
Основни християнски изповедания – православие, римокатолицизъм, протестантизъм
Педагогиката на Мария Монтесори за саморазвитието на детската личност
Педагогическо взаимодействие и междуиституционално сътрудничество
Повишаване на дигиталната компетентност на съвременният учител - създаване на дигитално учебно съдържание
Подходи и методи за работа с деца с проблемно поведение в училищна среда
Подходи за работа в мултикултурна образователна среда
Потенциалът на обществените науки за развиване функционалната грамотност на учениците
Православната икона – богословие, историческо развитие, актуалност
Представяне на модел във връзка с планиране на учебната дейност за адаптиране на стратегии от международната програма RWCT (развитие на критическото мислене чрез четене и писане)
Синдромът “Бърнаут“ – рискове на професионално изгаряне/стрес в учителската професия
Стратегии за решаване на конфликти
Съвременни научни изследвания и дискусии по проблеми на новата история на България (ХVІІІ-ХХ в.) с оглед приложението им в обучението по история и цивилизации
Съвременни подходи и стратегии за развиване на специфични исторически умения
Преподаване и учене с невродидактика
Прилагане на рефлексивния подход в обучението за стимулиране на творческата активност на учениците
Проектиране и разработване на мултимедийни образователни игри
Проектите като образователна технология
Професионално електронно портфолио на учителя
Професионално портфолио на учителя – технология на изграждане
Работа с деца в риск, с емоционално-поведенчески проблеми и приобщаващо образование
Развитие на творческото въображение в изобразителната дейност
Религия и ценности
Сътрудничество със социални партньори, институции и НПО в условията на мултикултурност
Терапевтичната функция на изобразителното изкуство
Технологични инструменти за създаване на динамично учебно съдържание
Управление на ефективни екипи
Формиране и повишаване на мотивацията за учене
Компетентностен подход и иновации в образованието
Иновативни методи за формиране на ключови компетентности
Иновации в природонаучното образование
Социализация по време на дигитализация в образованието
Предметно обучение
Застаряване на населението в България и неговото отражение върху общественото здраве
Игровият подход в обучението по волейбол
Иновативно обучение по информатика и информационни технологии с помощта на платформата Raspberry pi 3
Интерактивни методи и техники в обучението по „География на континентите и страните” и „Географски региони в света и страни в тях”
Компетентностен подход спрямо географското обучение
Контент анализ и изграждане на интелектуални карти (mind map) в обучението по география и икономика
Култура на мисленето (обучение по критическо мислене и творчество)
Методи за формиране на критическо мислене (по програмата “развитие на критическото мислене чрез четене и писане” (RWCT - reading and writing for critical thinking)
Методически аспекти на преподаването на профилиращите философски дисциплини във втори гимназиален етап
Мотивационни подходи в преподаването по философия и гражданско образование
Обектно ориентирано програмиране на C#
Objects-first подход в обучението по програмиране
Обучението по „География на континентите и страните” в прогимназиален етап
Обучението по музика в учебните програми за 5.-7. клас – идеи и възможности за реализация
Онтологическото възпитание
Оценяване и избор на учебник по география и икономика
Похвати за формиране на умения и усвояване на стратегии в обучението по български език
Приложение на многоезичието в обучението по чужд език
Приложна етика
Българският комунизъм – история, съвременни дебати и преподаване в училище
Активно учене чрез обучението по история и цивилизации
Актуални проблеми пред административно-териториалното устройство на България
Аспекти на организацията на образователния процес по предметен цикъл „Философия”
Балкански страни. Политическа и стопанска география
Възпитание в родолюбие и толерантност чрез обучението по история
Географски региони в Европа, Азия и Америка
Германците и техния свят през XIX век
Грамотност, познание и образование в средновековна Европа VIII-XV в.
Графическите организатори в обучението по география и икономика
Дейностите в обучението по география и икономика
Дейностите в обучението по география на регионите и страните (IX клас) в условията на новата образователна реалност
Диагностично-изследователска дейност на учителя по предмета „Философия“
Дидактически техники на обучението по философските предмети
Дизайн на иновативно дидактическо ситуиране в обучението по география и икономика
Диригентски умения и компетенции на учителя по музика
Европа през XV-XVII век: ново време – нов човек
Европа през XVIII век – политика, икономика, култура
Екипната и груповата работа в обучението по география и икономика
Електронните образователни ресурси в географското обучение в прогимназиален етап
Политическа карта на Европа
Проблеми от методиката на обучение по програмиране
Професионална идентичност на учителя по география и икономика
Професионални компетенции и умения на учителя по философия
Професионални компетенции и умения на учителя по философия
Работните (тематичните) листи в обучението по география и икономика – същност, съдържание и приложимост
Развиване на умения за създаване на текст в обучението по български език и в обучението по литература
Симулативно обучение по предприемачество
Социална среда и здраве
Социологизация на географското образование
STEAM подход в обучението по математика (5–8 клас)
Стопанско развитие на регионите в Европа, Азия и Америка
Структурните компоненти на новите учебници по география и икономика – съвременни функции и възможности
Съвременен C++
Съвременни научни изследвания и дискусии по проблеми на новата история на България (ХVІІІ-ХХ в.) с оглед приложението им в обучението по история и цивилизации
Таксономии в обучението
Тестове в училищното физическо възпитание и спорт
Технология на дидактическите тестове в обучението по български език и литература
Учебната документация за обучението по история и цивилизации
Ученическото хорово пеене - цели, задачи, проблеми и тяхното разрешаване
Балкански страни. Политическа и стопанска география
Социализация по време на дигитализация в образованието
Начално училищно образование
Специализирана английска терминология в обучението по математика и информатика
Съвременни дидактически и математически идеи за устно смятане в обучението по математика в 1. – 4. клас
Да преподаваме с удоволствие – актуални проблеми на историческата наука и педагогическата практика в обучението по човекът и обществото в 3. и 4. клас
Активно учене – интеграция на знания и емоции в образователния процес
Артпедагогика в детската градина и началното училище
Дигиталните технологии в началното училище / детската градина (компютърът в обучението – приложни аспекти)
Европейска политика и национални приоритети в областта на интеркултурното образование
Интеркултурно образование
Компютърното моделиране в началното училище
Метод на уравненията за решаване на текстови задачи в обучението по математика в 1. – 4. клас
Модел за работа с художествен текст (възприемане, разбиране, осмисляне, интерпретиране)
Мотивация за труд и професионален стрес при учители
Мотивация за учене при ученици с различна степен на обучаемост
Пропедевтика на понятието уравнение в обучението по математика в 1. – 4. клас
Социална среда и здраве
Tекстовите задачи в обучението по математика в 1. – 4. клас
Тестове в училищното физическо възпитание и спорт
Технология за изучаване на текстовите задачи в началния етап
Традиции и иновации в обучението по музика в 1. – 4. клас според учебните програми
Формиране и управление на екипи
Компетентностен подход и иновации в образованието
Иновативни методи за формиране на ключови компетентности
Иновации в природонаучното образование
Новини
Проведено обучение гр. Свищов
Обучения - квалификационни кредити
Обучение по национална програма "Квалификация"
Квалификационен обучителен курс в гр. Силистра
Съвместно обучение със СУ „Емилиян Станев“
Заедно в една посока
Партньорство за една цел
Обучение в ОУ „Св. св. Кирил и Методий”
Специализанти към ДЕПОК защитиха успешно дипломните си работи
Бъди грамотен!
Катедра „Въвeждaщa и пpoдължaвaщa квaлификaция"
Полезна информация
Придобиване на ПКС
Такси ПКС
ТАКСИ
Такси за обучения
Такси за административни услуги
Такси за ПКС
ПКС
Важни въпроси
Документи за кандидатстване
Подготвителни курсове за ПКС
ПЕТА ПКС
ЧЕТВЪРТА ПКС
Едногодишни специализации за ТРЕТА ПКС
ВТОРА ПКС
ПЪРВА ПКС
Изпитни процедури
ПРОГРАМИ И КОНСПЕКТИ ЗА ПЕТА ПКС
ПРОГРАМИ И КОНСПЕКТИ ЗА ЧЕТВЪРТА ПКС
ПРЕПОРЪЧИТЕЛНА ЛИТЕРАТУРА ОБЛАСТ 1 МЕТОДИКА НА ОБУЧЕНИЕТО ПО…
Програми за придобиване на пета професионално-квалификационна степен
Изпитни процедури за придобиване на четвърта професионално-квалификационна степен
Препоръчителна литература по програма 2 Теория на възпитанието, дидактика, специална педагогика, социална педагогика
Препоръчителна литература по програма 4. Управление на образованието (образователен мениджмънт)
Препоръчителна литература по програма 1. Методика на обучението
Препоръчителна литература по програма 3. Възрастова психология, педагогическа психология, психология на личността
Такси по процедурите за придобиване на ПКС
Условия за придобиване на ПКС
Регламент дипломиране
Прием на документи за професионално-педагогически специализации 2024 г.
График на изпитна сесия за ПКС - 2024 г.
СЪОБЩЕНИЕ
Материално-техническа база
Общо събрание
Съобщения
Съвет на Департамента
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
Департаментска комисия по мониторинг на качеството
2020/2021
2021/2022
2019/2020
2022/2023
Тържествени събития
Международна дейност
Международен симпозиум "Образование, 21"
Международни обучения
Специализации
ПРОЦЕДУРИ ПРИ КАНДИДАТСТВАНЕ
Програми ППС
Такси (актуални за 2024-2025 учебна година)
Общ график за организацията на учебния процес по програмите за професионално-педагогическа специализация към катедра „Продължаващо образование“
Практикуми „Работилница за дейности, свързани с визуалните изкуства“
Практикум „Работилница за топено стъкло“
Практикум „Работилница за горещо стъкло“
Практикум „Работилница за класически витраж“
Практикум „Работилница за съвременни витражни техники“
Практикум „Работилница за типография“
Практикум „Работилница за мозайка“
Практикум „Работилница за дигитални изкуства“
Практикум „Работилница за калиграфия“
Практикум „Работилница за цифрова фотография“
Електронна книжарница
Съмишленици и приятели
Другите за нас