Основи и развитие на обучението по чужди езици във ВТУ "Св. св. Кирил и Методий" от основаването му до съвременния контекст на обединена Европа /диахронно изследване/
28.6.2016 г. -
10.12.2017 г.
Цели на проекта:
Цел на проекта е да се проучи историческото развитие на обучението по чужди езици в различните звена на Великотърновския университет от основаването му през 1963 г. до съвременния контекст на Обединена Европа. Диахронното изследване на чуждоезиковото обучение във ВТУ, на използваните учебни материали, а така също издирването и събирането на документални сведения и данни за преподавателите по чужди езици в Университета би допринесло за създаването на един широкоаспектен и информативен модел за функционирането и ефективността на чуждоезиковото обучение през различните периоди от съществуването на ВТУ. Водеща цел на настоящия проект са теоретични изследвания, научно-приложни, методически, лингвокултурологични и лингводидактични разработки, които да спомогнат за изграждането на облика на обучението по чужди езици във ВТУ през годините на неговото развитие.
Изследване на стереотипните концепти за другостта в интеркултурната комуникация
9.4.2014 г. -
10.12.2014 г.
Цели на проекта:
Водеща цел на настощия проект са теоретични изследвания, научно-приложни, методически, лингвокултурологични разработки и теоретични модели за адекватно привнасяне на различни културни формати и практически релевантни методи на интеркултурно обучение, които да допринесат за правилното възприемане и разбиране на Другостта от обучаемите.
Научни изследвания върху интеркултурната компетентност у студенти, изучаващи чужди езици и култури (в национален и европейски контекст)
9.5.2012 г. -
10.12.2012 г.
Цели на проекта:
Водеща цел на настоящия проект са теоретични изследвания, научно-приложни, методически, лингвокултурологични и лингводидактични разработки и теоретични модели за изграждането на интеркултурна компетентност у студентите, изучаващи чужди езици и култури. Ще се изследват иновативни европейски модели за ефективно развитие на интеркултурна компетентност, на чиято база се създава повишена ефективност на усвояването на чужди езици и култури. Следваща стъпка е апробирането на научно-теоретичните разработки с цел прилагането им в практиката.